ღ My LuvLy Followers ღ

Monday, May 9, 2011

al kisah nyer kenapa ak jiwang

Assalamualaikum smer.. 

korang korang nak tau x, kenapa ak punyer entry tadi JIWANG SANGAT :face75:.. nie sumer disebabakan oleh pembawakan *bukan pembawakan BUDAK okey tapi pembawakan novel  cinta. 

actually sebelum ak buat entry tue, ak tengah layan satu novel nie. ak beli masa karnival buku kat pwtc ari tue.. layan pnyer layan sampai la helaian terakhir. novel tue membuatkan ak berfikir. sebab tue larh terhasil entry tue.

jom ak share novel ape.

 Cinta Yang Ku Rasa by ANIS AYUNI 




synopsis :


Seingat Laila Nabila, tidak pernah Mir Shariman menoktahkan hubungan cinta mereka, tetapi anehnya lelaki itu tiba-tiba menyepikan diri. Dia cuba merisik punca kemelut yang melanda, namun segalanya kabur. Laila Nabila tahu Mir Shariman masih bernafas di atas muka bumi, tetapi lelaki itu seperti hilang terus dari galeri hidupnya.

Kali pertama bertemu dengan Laila Nabila, hati Raid bagai ditusuk panah arjuna. Dia terlena dalam keindahan cinta yang diimpi. Rasa kasih yang mendasari hati tidak disembunyi. Dia bagai mabuk kepayang mengejar cinta si bidadari.

Namun bagi Laila Nabila, dia tidak mampu memberi, walaupun sedikit ruang untuk Raid berteduh di bawah sayap kasihnya. Dia ingin terus setia dalam bercinta. Sekeping hati yang teruntuk buat Mir Shariman, biarlah terus menjadi miliknya hingga takdir memisahkan mereka berdua.


Mir Shahriman tidak pinta hidupnya jadi begini, tetapi ALLAH memilih dirinya untuk diuji. Dia tidak dapat meneka sama ada Laila Nabila ikhlas atau menerimanya atas dasar simpati. Lalu, dia pasrah membiarkan hubungan mereka bergerak mengikut takdir ILAHI. 

" Aku mencetus situasi dan reaksi
yang menekam perasaanmu agar kau membenci.
Hakikatnya Laila... aku mengoyak hati sendiri. "

novel nie baru lagi diterbitkan. ak memang  baca hasil karya Anis Ayuni nie.. :face75: best.. !! syiok ajerk layan cerita cinta . tapi kiter kena larh ingat, sumer novel novel nie merupakan hasil imagenasi penulis tersebut. memang segala nyer nampak indah dalam novel nie. tapi itu hanya larh rekaan semata mata yang tidak bermata. *kerna penulis nyer aje yang bermata. 

tapi ak selalu nyer leka dengan jalan cerita yang dihasilkan. kadang setakat novel 600 m/s nie. sehari suntuk pun ak boleh abiskan .. tapi bese nyer ak abis kan dalam dua hari. sebab ader jugak keje laen yang ak kne buat. novel novel juga. makan mandi and yang lain lain kene buat juga.

korang yang gila novel. cuba la dapat kan novel nie. and layan kisah kehidupan watak Laila. :face75:



Kalau suka boleh LIKE =)

4 comments:

nelly said...

mari jiwang bersama ..hehehehe

mlyn said...

@ nelly :
jom... jom... =)

rara pinkmafia said...

novel nasi lemak kopi o rara pon tak abes ag baca =( hehehe.
tak sempat. ur 100 followers.yeay.ada hadiah x?

mlyn said...

@ rara pinkmafia :
lorh.. nape x abis kan lagi..??
x best ker cite nyer..??

tq cz sudi follow balik..
ader..ader.. nnt kite bg tau..
ari nie x de mood sngt.. sebab anak ilang.. huhuhuu..