ღ My LuvLy Followers ღ

Friday, April 22, 2011

P.E.N.A.K.U.T ??

Hye smer, 
 agak sekian lama ak x update pape, kenapa? sebab hati ku sedang gundah gulana dipukul tsunami cinta yang x kesampaian. (buat teruk plak). kali nie nk sharing dengan korang sebuah lagu dari Yuna. Jom layan..

Love Myspace Comments


Penakut by Yuna

Tak semua kau rancang akan berlaku
Mungkin nasib tak menyebelahi aku
Entah mengapa engkau yang aku cinta
Mungkin lebih baik kau ku lepas saja

Ini tidak adil tidak adil baginya

Ini tidak adil tidak adil bagiku
Ini tidak adil
Untuk engkau bertanya jika ku mencintaimu juga
Tidak adil tidak adil baginya

Kau tak pernah cuba memahami aku
Cinta kau ucap tak pernah engkau tunjuk
Dan bila tiba saat ku kehilangan
Beban yang tak pernah cuba kau ringankan

Kau bukan milikku
Dan aku memang penakut
Mengakui cinta kepadamu
Seribu kali ku cuba ucapkan
Bila bersamamu
Kau bukan milikku
Dan engkau pun tahu
Kau bukan milikku
___________________________________

kenapa lagu nie yang ak pilih ?
bukan sebab penyanyi nyer..
bukan juga sebab boyfriend ak yang bagi..
dan bukan juga sebab lagu nie popular..
x de kene mengena langsung..
x sesuai betol..

apa yang ade dalam lirik nie betol-betol menyentuh hati ak,
kenapa..? sebab, satiap baris lirik nyer memang betol.
memang betol pun semua yang kita rancang, belom tentu terjadi, kita hanya mampu merancang.. hanya TUHAN yang menentu kan kejadian nyer. macam apa yang ak lalui sekarang nie, ak hanya mampu merancang dalam perhubungan ak dan si dia.. tapi hanya TUHAN saja yang tahu.. apa yang perlu ak akui, mungkin da bukan jodoh kami untuk bersama. dan ak pasti, setiap kejadian ada hikmah nyer. kini ak berharap yang ak akan tabah menghadapi nyer, memulakan kehidupan baru dengan agenda yang baru.

akan ak simpan setiap kenangan kita didalam sudut yang paling dalam dan akan ku biarkan ia menyepi disitu.. agar ak x akan terus dilukai.


Emo Myspace Comments


p/s : PENAKUT ? sesuai tak klau ak tujukan untuk kau ? kenapa ? sebab kau x cukup berani dan x cuba untuk menjadi berani demi mempertahankan hubungan kita. kau biarkan ak pergi tanpa sebarang ucapan, dan kau hanya mampu memandang ak melangkah loglai meninggalkan kau disitu. ak akur.

Broken Heart Myspace Comments



Kalau suka boleh LIKE =)

3 comments:

Efipurpleshine said...

agak sedih disitu..
kita hanya mampu merancang..
segalanya TUHAN yang tentukan..
andai ada jodoh pasti kan bersatu..
law xde kiter hanya mampu redha.. :)

mlyn said...

agk sdey ekh..??
tp pape pn kite tetap kne lalui nyer..
wlaupun amat larh pedih untuk melupakan insan y penah kite syg..

storyfromme said...

lagu ni memang sesui untuk orang penakut.hehehe.da tajuk lagu pun penakut.